Startuje sezon Pucharu Polski Pit Bike. Podczas pierwszej rundy, która odbędzie się na torze Wallrav Race Center pod Zieloną Górą, zawodnicy zmierzą się w formule SM, czyli wyścigach na asfalcie. Wydarzenie zaplanowano na 6 czerwca 2021, całość będzie transmitowana na żywo, na kanale organizatora.


Mimo, że start sezonu, jak w większości dyscyplin sportowych został opóźniony przez obowiązujące w czasie pandemii obostrzenia, wszystko wskazuje na to, że będzie rekordowy dla organizatorów, jak i zawodników. - Dwa tygodnie przed pierwszą rundą na liście startowej mieliśmy ponad siedemdziesięciu zawodników - mówi Sylwia Żółtowska, prezes klubu Otopit Toruń, który jest organizatorem cyklu. - Początek sezonu, był dla wszystkich trudny, bo każdy z nas wkłada całe serce, by zawody były na jak najwyższym poziomie, dlatego ich odwoływanie dla nas, jako organizatora to prawdziwy cios. Ale wiem, że zawodnicy wykorzystali ten czas na jeszcze intensywniejsze treningi, jestem więc przekonana, że na Wallrav Race Center zobaczymy prawdziwy spektakl w wykonaniu najlepszych zawodników w naszym kraju.

 

 

 

Organizatorzy nie tylko spodziewają się rekordu uczestników, ale także jeszcze wyżej zawieszonej poprzeczki, jeżeli chodzi o poziom sportowy. - W Pucharze Polski Pit Bike wszystko jest dobrze poukładane. Zawodnicy z doświadczeniem mają z kim rywalizować i dzięki temu się rozwijają. Klasy dostosowane są do wieku i pojemności motocykla, dorośli nie rywalizują z dziećmi, najszybsi nie ścigają się z początkującymi. To gwarantuje, że jest bezpiecznie i każdy z powodzeniem może dołączyć do rywalizacji, zdać licencję i zostać zawodnikiem. Każda klasa ma swoich wygranych. W moim dwudziestoletnim doświadczeniu, jako zawodnika, obserwowałem różne serie na całym świecie i właśnie polskie pit bike’i są sumą najlepszych rozwiązań. Jako trener zaś, przygotowuje swoich zawodników do startu w tych zawodach i jestem przekonany, że sezon będzie fenomenalny pod względem sportowym i emocjonujący dla fanów tej dyscypliny- zdradza Marek Szkopek, zawodnik Reprezentacji Polski w wyścigach motocyklowych, uczestnik mistrzostw świata.

 

Cykl Pucharu Polski Pit Bike, rekomenduje Polski Związek Motorowy.

- Tylko zasady i regulacje nałożone przez międzynarodowe federacje gwarantują zachowanie zapasu bezpieczeństwa, tu chodzi o homologację na obiekty i certyfikaty dla osób pełniących odpowiedzialne funkcje na zawodach sportowych - tłumaczy Jacek Bujański, przewodniczący Głównej Komisji Motocyklowej. - Widząc potrzebę zapewnienia odpowiedniego poziomu organizacyjnego opieramy się na doświadczonych klubach dysponujących potencjałem ludzkim i zapewniam, że żaden rodzic nie musi się obawiać zgłaszając swoje pociechy do Pucharu Polski Pit Bike. Co ważne to właśnie w Pucharze można zacząć swoją przygodę z motorsportem, czyli spróbować jazdy, zdać egzamin na licencję i wystartować w odpowiedniej kategorii wiekowej, dostosowanym do niej sprzętem. Warunek wieku minimalnego ustalony przez lekarzy specjalności medycyny sportowej to osiem lat. Organizacja tych zawodów to wzór, wszystko jest realizowane zgodnie z regulaminem i wytycznymi, co cieszy bo młodzi ludzi od początku uczą się obowiązujących zasad i dyscypliny.

 

Przestrzeganie zasad obowiązujących w motorsporcie to nie tylko edukacja i gwarancja bezpieczeństwa, ale także przygotowanie do ogólnopolskie, czy światowej kariery. A takich przykładów na podwórku pit bike mamy już wiele - Daniel Blin, bracia Pawelec, Maksymilian Pawełczak, Mateusz Molik- to zawodnicy, którzy zaczynali na minimotocyklach.

 

W sezonie 2021 zawodnicy mają do wyboru, aż dziewięć klas: Stock 90, Pit Girls, Stock 125, Stock 150, Stock 150 Junior, Pit Ladies, Super Pit, Masters oraz nową MiniGP. Dodatkowo dzieci od 6 roku życia mogą wziąć udział w przejeździe między wyścigami (jazdy pokazowe), a osoby startujące po raz pierwszy w zawodach mają możliwość jazdy w grupie Rookie.

 

Zapisy na 1 rundę Pucharu Polski Pit Bike SM oraz zgłoszenie całoroczne, znajdziecie na stronie organizatora zawodów: https://otopit.pl/puchar-polski-pit-bike-sm/ Zawody poprzedzi całodniowy trening, w którym mogą wziąć udział także osoby które nie startują w zawodach. Transmisja z całego wydarzenia na kanale YouTube.com/otopit, start 6 czerwca 12:30

 

inf. prasowa Otopit Toruń

Już trzeci rok z rzędu podwarszawski Tor Słomczyn gościć będzie Mistrzostwa Polski i Puchar Polski Supermoto, organizowane przez klub Supermoto Poland.

Kręty, asfaltowy tor, trasa offroadowa, skoki żywcem wzięte z motocrossu, sprawiają, że Supermoto jest, można powiedzieć, najbardziej widowiskową formułą sportu motorowego.

W najbliższy weekend rozpoczniemy asfaltowo-terenowe zmagania na jednym z najciekawszych polskich obiektów, który miał już okazję gościć np. Mistrzostwa Świata Rallycross. Atuty Słomczyna to bez dwóch zdań ogromne trybuny, które zachęcają widzów do przybycia na tor, świetnie przygotowana i spektakularna nitka przejazdu, dobra jakość asfaltowej wstęgi toru - to wszystko czego potrzeba zarówno zawodnikom jak i kibicom.

Weekendowe zmagania rozpoczniemy w sobotę treningami wolnymi, podczas których zawodnicy będą mogli ustawić swoje maszyny. A jest co ustawiać, bo supermoto to motocykle łączące czystą moc i niezawodność sprzętów MX z technologią żywcem wziętą z wyścigów motocykli sportowych. Z wyglądu przypominające maszyny stające w szranki podczas zawodów motocrossowych, wewnątrz kryją szereg elektroniki odpowiadającej za wspomaganie kierowcy (kontrola trakcji, quikshifter, kontrola startu) - a jest w czym pomagać. W najwyższej klasie motocykle osiągają moce ok. 70 KM przy bardzo niskiej wadze około 100 kg.

Niedziela to już dzień poświęcony tylko na wykręcanie jak najlepszych czasów. Cały dzień rozpoczyna się treningami kwalifikacyjnymi, które ustalą kolejność pól startowych. Po krótkiej przerwie, o godzinie 13:00, rozpoczną się pierwsze wyścigi, których będzie aż 12. Na startowym gridzie spotkamy wielokrotnych Mistrzów Polski, amatorów ale także najmłodszych zawodników, którzy z powodzeniem startują w odpowiedniej klasie mając 8-14 lat. To gwarantuje, że emocji nie zabraknie.

Nowością w tym sezonie będzie klasa C7, specjalnie przygotowana pod zawodników pitbike, którzy chcą spróbować swoich sił w prawdziwym Supermoto łączącym asfalt z terenem.

Do zobaczenia 22 i 23 maja w Słomczynie!

I Runda MP i PP Supermoto 23.05.2021 Słomczyn

Wstęp dla kibiców w niedzielę, trybuny są na tyle duże, że będą bez problemu spełnione wszystkie aktualne normy bezpieczeństwa ze względu na covid. 

Wstęp 20 zł. Płatne na miejscu przy wjeździe na obiekt. 

Podobnie jak w poprzednich latach zawodnicy sportów motorowych mogą nadal rezerwować (przedłużać) numery startowe na sezon 2021. Zasady rezerwacji są niezmienne:

  • Każdy zawodnik może przedłużyć numer z poprzedniego sezonu logując się do systemu.
  • Każdy zawodnik może wybrać dowolny numer w danej dyscyplinie, pod warunkiem, że ten numer jest wolny.
  • Dostępność wolnych numerów widać dopiero po zalogowaniu. Nie należy sugerować się zakładką "zajęte numery startowe". W zakładce "zajęte numery startowe" widnieją tylko te numery, które zawodnicy posiadali w roku 2020 (oczekujący) lub już sobie przedłużyli na rok 2021 (zajęty).

Od 1 marca 2021 r. numery ze statusem "oczekujący" wypadną do puli "wolnych" numerów, i każdy będzie mógł taki numer zarezerwować.

Zawodnicy, którzy zapomnieli hasła, mogą uruchomić procedurę przypomnienia hasła w oknie logowania. Jeśli ktoś zapomniał też loginu, może go odzyskać wpisując w procedurze przypomnienia hasła swój e-mail.

Drogie Koleżanki i Drodzy Koledzy,
nasz serwis powstał, aby pomóc zawodnikom i organizatorom w sprawnym zarządzaniu numerami startowymi, aby uniknąć wszelkich problemów, dać każdemu zawodnikowi pewność swojego numeru oraz czas na przygotowanie strojów, oklejenie motocykli i samochodów, wykonanie innych prac marketingowych. Jednak prosimy nie nadużywać tych możliwości i nie rezerwować numerów nadmiarowo, w cyklach zawodów, czy w klasach do których nie ma się uprawnień lub nie zamierza się startować. To odbiera szansę na zarezerwowanie ulubionego numeru innym zawodnikom.

 

fot. Daniel Ostrowski Photography

Przypominamy zasady regulaminowe, kto może startować w poszczególnych cyklach zawodów:

Motocross – Mistrzostwa i Puchar  Polski – tylko zawodnicy z licencją A (lub B puchar)
Cross Country – Mistrzostwa i Puchar Polski – tylko zawodnicy z licencją A lub B
Enduro – Mistrzostwa i Puchar Polski – tylko zawodnicy z licencją A, B lub C
Quadcross – Mistrzostwa i Puchar Polski – tylko zawodnicy z licencją A

Zawody strefowe - np.
Motocross – Mistrzostwa Strefy Polski Zachodniej – klasa MX1 C, MX2 C - tylko zawodnicy z licencją C

Nie ma sensu rezerwować numerów w MP i PP kiedy posiada się licencję C. W ten sposób blokuje się tylko numery innym zawodnikom, którzy mają licencje B lub A.

My, jako administratorzy bazy numerów startowych musimy zadbać o sprawiedliwy przydział numerów i dlatego prosimy o natychmiastowe anulowanie nadmiarowych rezerwacji.

W innym przypadku będziemy musieli zrobić to administracyjnie. Natomiast w przypadku złośliwego lub nieodpowiedzialnego rezerwowania numerów we wszystkich klasach (np. MX65, MX Kobiet, MX Masters, Otwarta licencja i MX1 C) będziemy całkowicie usuwać rezerwację, gdyż taki wybór klas wskazuje, że to jest żart.

W przypadku wątpliwości czy problemów prosimy pisać na adres Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein!

Administrator Numerów Startowych