Motocrossowy sezon zmagań na szczeblu centralnym kończymy drugą i jednocześnie ostatnią rundą Pucharu Polski w Motocrossie, która odbędzie się w nadchodzący weekend tj. 17-18.10.2020 na torze w Lipnie. Organizatorem tej finałowej rundy jest miejscowy klub MX LIPNO.

 

 

Ten skrócony i mocno przyspieszony sezon zbliża się ku końcowi, a runda Pucharu Polski w Lipnie będzie dobrym akcentem podsumowującym ściganie w motocrossie.

Zmagania odbędą się w 9 klasach: MX65, MX85, MX Junior, MX Kobiet, MX Open, MX Masters, MX1C, MX2C oraz MX B.

Jako , że zdobywców Pucharu Polski wyłoni suma punktów dwóch rund, tak naprawdę klasyfikacja końcowa pozostaje otwarta do ostatniego wyścigu. To sprawi, że w Lipnie możemy być świadkami naprawdę dobrego ścigania. Zawodnicy są już po ostatniej rundzie MP i mogą teraz postawić sobie za cel walkę o kolejne trofeum. Smaczku może też dodać fakt , iż niektórzy zawodnicy zapewne za swój cel mogą obrać chęć rewanżu za wyniki w Mistrzostwach Polski. Nie jest tajemnicą również, że o Klubowego Zdobywcę Pucharu Polski walczą od lat kluby i stowarzyszenia z całej Polski. Czekamy zatem na ich mobilizację.

 

Otwarcie zawodów odbędzie się w sobotę o godz. 11.30, natomiast w niedzielę o 11:00.

Start wyścigów w sobotę o godzinie 12:00, a w niedzielę o 11:30.

 

Ze względu na sytuację epidemiczną, wszystkim wybierającym się na to wydarzenie przypominamy, że na terenie obiektu obowiązują ogólne zasady reżimu sanitarnego: utrzymywanie dystansu społecznego i noszenie masek ochronnych.

Szczegółowy HARMONOGRAM Pucharu Polski MX w Lipnie tutaj

 

(inf. prasowa: Biuro prasowe MP i PP w Motocrossie)

 

 

Miniony weekend przyniósł finalne rozstrzygnięcia serii ORLEN MXMP. Podczas ostatniej rundy tegorocznego sezonu, w Głogowie, poznaliśmy Mistrzów Polski w Motocrossie A.D. 2020. Było widowiskowo, było emocjonująco i było szybko, bo przecież właśnie tak powinien wyglądać finał.

Sobotnia aura, choć wietrzna, zapewniła zawodniczkom i zawodnikom komfortowe warunki do ścigania podczas ostatniej rundy sezonu, której organizatorem był Automobilklub „Głogów”. Po deszczowych dniach, dobrze nawodniony i stopniowo schnący twardy i szybki tor na Górkowie zapewnił widowiskowe ściganie na najwyższym krajowym poziomie.

 

Tradycyjnie już, jako pierwsi na tor wyjechali zawodnicy klasy Masters. Na starcie zameldował się również Maciej Zdunek (Człuchowski Auto-Moto Klub), który po starcie w tylko jednym wyścigu w Strykowie, tracił do lidera klasyfikacji generalnej, Pawła Wizgiera (ŁKM Łowicz) 2 punkty. Kiedy bramka opadła do pierwszego wyścigu, to właśnie Zdunek jako pierwszy wyszedł z pierwszego zakrętu i zgarnął Scott holeshota. Później już tylko powiększał swoją przewagę nad goniącym go Wizgierem i Pawłem Szturomskim (AK Głogów). Swoją przewagę bezpiecznie dowiózł do mety i wygrał. Drugi był Wizgier, a trzeci Szturomski. Losy tytułu miały rozstrzygnąć się w wyścigu numer dwa. I tutaj ogromny pech Zdunka! Z powodu awarii, motocykl nie odpalił i Maciej nie wziął udziału w finałowym biegu. Stało się jasne, że tytuł mistrzowski pojedzie do Łowicza. Świetny start zaliczył reprezentant gospodarzy Paweł Szturomski. Paweł Wizgier wyprzedził go dopiero na czwartym okrążeniu i dojechał do mety jako pierwszy. Szturomski był drugi, a Radosław Matuszczak (MKS Nekla) trzeci. Mistrzem Polski został Paweł Wizgier. Maciej Zdunek musiał się zadowolić tytułem pierwszego wicemistrza. Drugim wicemistrzem został Radosław Matuszczak. W klasyfikacji Masters 50+, Mistrzem Polski został Andrzej Szalbierz (MKS Nekla), pierwszym wicemistrzem Janusz Śpiewok (MTR Osielec), a drugim Walter Stępiński (LKS Jastrząb Lipno).

 

 

Pierwszy wyścig klasy MX85 rozpoczął się od karambolu w pierwszym zakręcie. Tylko nielicznym udało się uniknąć zderzenia, w tym Bartoszowi Jaworskiemu (MX Lipno), który zgarnął Scott holeshota. Szybko za nim w pogoń ruszył i wyprzedził Kacper Andrzejewski (WKM Wschowa). Kacper prowadził przez większość wyścigu, ale różnica pomiędzy zawodnikami była nieznaczna. Wykorzystał to Jaworski i zaatakował na ostatnim okrążeniu. Z powodzeniem, ponieważ to właśnie jego widzieliśmy na mecie, jako pierwszego zawodnika. Trzecie miejsce zajął Piotr Kajrys (GAMK Gdańsk), który podczas wyścigu toczył pojedynek z Janem Rompkowskim (KM Wisła Chełmno). W drugim biegu, szczęśliwie obyło się bez tak dramatycznych scen jak w pierwszym, a kolejność na podium była taka sama jak w pierwszym wyścigu: Jaworski, Andrzejewski, Kajrys. Mistrzem Polski w tej klasie został Bartosz Jaworski, pierwszym wicemistrzem Seweryn Gazda (AMK Gliwice), a drugim Kacper Andrzejewski.

 

W klasie Kobiet, w obu biegach dominowała Joanna Miller (Człuchowski Auto-Moto Klub), choć nie od początku tak to wyglądało. Podczas pierwszego startu Asi zgasł motocykl i wyjechała z bramki jako ostatnia. Scott holeshota zdobyła jej klubowa koleżanka Karolina Jasińska. Miller jednak szybko odrobiła straty i zaczęła oddalać się od rywalek jadąc wprost do mety. W pierwszym wyścigu kolejność na mecie była następująca: Miller, Jasińska, Oliwia Wiśniewska (KM MX Banda). W drugim wyścigu zawodniczki dojechały na metę w takiej samej kolejności. Warto podkreślić kolejną świetną walkę Oliwi Wiśniewskiej z Julią Jarmołkowicz (MX Lipno). Zawodniczki w obu wyścigach dostarczyły widzom sporych sportowych wrażeń. Mistrzynią Polski została Joanna Miller, pierwszą wicemistrzynią Julia Jarmołkowicz, a drugą Anna Oleśniewicz (WKM Wschowa).

 

Ostatnim, sobotnim wyścigiem, były zmagania klasy MX2, w której bezpieczną przewagę na czele tabeli miał Tomasz Wysocki (Człuchowski Auto-Moto Klub). Po starcie najszybszy w pierwszym zakręcie był Dariusz Rapacz (MTR Osielec). Po pierwszym okrążeniu do ofensywy przeszedł Wysocki, który zdobył prowadzenie i nie oddał go już aż do mety. Za nim, w początkowej fazie wyścigu jechał Jakub Barczewski (MX Lipno), którego skutecznie zaatakował na czwartym okrążeniu Karol Kruszyński (LKS Jastrząb Lipno). W takiej też kolejności zawodnicy dojechali do mety. W drugim wyścigu, najlepszy start zaliczył Karol Kruszyński, który wystrzelił z bramki startowej i gnał do przodu. Za nim jechał Wysocki, który skutecznie wyprzedził go na czwartym okrążeniu. Jakub Barczewski, wystartował jako czwarty, ale szybko odbił trzecią pozycję z rąk Vitali Makhnou (Człuchowski Auto-Moto Klub). Kolejność na mecie była więc taka sama, jak w pierwszym biegu: Wysocki, Kruszyński i Barczewski. Mistrzem Polski w klasie MX2 został Tomasz Wysocki, pierwszym wicemistrzem Karol Kruszyński, a drugim Jakub Barczewski. W klasyfikacji MX2 Junior Mistrzem Polski został Jakub Barczewski, wicemistrzem Vitali Makhnou, a drugim wicemistrzem Artsiom Sazanovets (Człuchowski Auto-Moto Klub).

 

Niedzielny poranek powitał wszystkich na głogowskim torze ulewnym deszczem. Warunki na torze zmieniły się diametralnie, w porównaniu do sobotnich, ale nawet to nie stanęło na przeszkodzie zawodnikom w finałowym ściganiu w klasach MX65, MX125 i Open. Jednak zanim na starcie stanęły klasy mistrzowskie, rywalizację stoczyli zawodnicy w klasach MXB i MXC.

 

Pierwszy wyścig był istnie błotnistą batalią, w której walka toczyła się nie tylko o miejsca w stawce, ale o dojechanie do mety. Scott holeshota zdobył Marcin Wójcik (Crossteam Zielona Góra) i to właśnie on jako pierwszy dojechał do mety. Drugi był Tomasz Surmacz (SKM Słońsk), a trzeci Paweł Pruszczyński (AK Głogów). W drugim wyścigu warunki były już zdecydowanie lepsze, dlatego zobaczyliśmy też trochę więcej ścigania, niż survivalu. Pierwszy na mecie zameldował się Dariusz Malczewski (WKM Więcbork), drugi był Paweł Pruszczyński, a trzeci Łukasz Urbańczyk (Crossteam Zielona Góra). W klasyfikacji zawodów pierwsze miejsce zajął Pruszczyński, drugie Malczewski, a trzecie Surmacz.

 

Jako kolejni, na starcie stanęli zawodnicy klasy MX125. Warunki na torze nadal był bardzo trudne, co pokazał już pierwszy zakręt, w którym doszło do kolizji kilku zawodników. Scott holeshota zgarnął Łukasz Ryczek (WKM Więcbork), ale szybko prowadzenie objął jego klubowy kolega Kacper Chrostowski, który nie oddał pierwszej pozycji aż do mety. Za nim jechał Mateusz Szafrański (również WKM Więcbork), który dowiózł do mety drugą pozycję. Trzecie miejsce w połowie wyścigu wywalczył Aleksander Świrczak (KM X Racing Lesznowola) i utrzymał je do mety. W drugim wyścigu zobaczyliśmy świetny start i prowadzenie aż do samej mety Jakuba Budaja (MTR Osielec). Za nim trwała walka o drugie miejsce pomiędzy Łukaszem Ryczkiem, Mateuszem Szafrańskim i Jakubem Śniady (ŁKM Łowicz). Zawodnicy wymieniali się na drugiej pozycji, ale ostatecznie to Śniady dojechał na metę jako drugi. Niestety został ukarany za spóźnienie się do strefy oczekiwań przed startem i ostatecznie zajął siódme miejsce. Następni na mecie byli: Mateusz Szafrański i Łukasz Ryczek. W klasyfikacji dnia pierwsze miejsce zajął Mateusz Szafrański, drugie Kacper Chrostowski, a trzecie Aleksander Świrczak. Mistrzem Polski został Aleksander Świrczak, pierwszym wicemistrzem Kacper Chrostowski, a drugim Jakub Śniady.

 

Przed klasą najmłodszych zawodników, MX65, stało w niedzielę nie lada wyzwanie. Podczas pierwszego biegu, dla riderów na najmniejszych motocyklach, warunki były bardzo trudne. Najlepiej z tym zadaniem poradzili sobie Dawid Zaremba (KMX Kaszuby), który zaliczył Scott holeshota i wygrał wyścig. Drugi na mecie był Szymon Masarczyk (MTR Osielec), a trzeci Michał Psiuk (KM Cross Lublin). W drugim wyścigu Dawid Zaremba stoczył pojedynek z Michałem Psiukiem. Ostatecznie to Zaremba przejechał metę jako pierwszy, a Psiuk jako drugi. Trzeci na mecie był Szymon Masarczyk. Tak samo wyglądało podium dnia w tej klasie. Mistrzem Polski, z kompletem punktów, został Dawid Zaremba. Tytuł pierwszego wicemistrza wywalczył Michał Psiuk, a drugiego Szymon Masarczyk.

 

 

 

W klasie MX Open losy tytułu mistrzowskiego były praktycznie przesądzone. Tomasz Wysocki był w tym sezonie poza zasięgiem rywali. Prawdziwa batalia rozegrała się natomiast o tytuł pierwszego wicemistrza. Karola Kruszyńskiego i Macieja Więckowskiego (KM Cross Lublin) dzieliły zaledwie 4 punkty z korzyścią na rzecz Kruszyńskiego, W pierwszym wyścigu Scott holeshota zgarnął Wysocki i zaczął odjeżdżać stawce zawodników wprost po wygraną. Maciej Więckowski gnał jako drugi i mocno się trzymał na tej pozycji. Karol Kruszyński walczył o trzecią pozycję z Vitalim Makhnou, ale to ostatecznie ten wygrał tę batalie. Kruszyński na mecie zameldował się jako czwarty. Oznaczało to, że w generalce Więckowski i Kruszyński mają tyle samo punktów. O wszystkim musiał zdecydować drugi bieg. Start i ponownie prowadzenie Wysockiego do samej mety. Drugi przez większość wyścigu jechał Więckowski, skutecznie utrzymując niewielką przewagę nad Kruszyńskim. Niestety, zawodnik z Lublina zaliczył upadek na dziewiątym okrążeniu i spadł na czwartą pozycję. Karol Kruszyński dowiózł do mety drugie miejsce i takie również zajął w klasyfikacji dnia. Trzecie miejsce wywalczył Vitali Makhnou. Maciej Więckowski był czwarty. Mistrzem Polski został Tomasz Wysocki, pierwszym wicemistrzem Karol Kruszyński, a drugim Maciej Więckowski.

 

W Głogowie, poza zwyczajową dekoracją najlepszych zawodników w poszczególnych klasach, odbyła się też uroczysta dekoracja Mistrzów Polski, którzy odebrali symboliczne tabliczki mistrzowskie. Szarfy i puchary odbiorą natomiast podczas dorocznej Gali Mistrzów Sportu Motocyklowego, która odbędzie się w Warszawie.

 

Krótki, ale jakże emocjonujący i intensywny sezon niemal za nami. Seria ORLEN MXMP dobiegła końca, choć emocje na pewno jeszcze nie opadły. Po raz ostatni w tym sezonie, zawodniczki i zawodnicy spotkają się 17 i 18 października na torze w Lipnie, gdzie odbędzie się druga i ostatnia runda Pucharu Polski w Motocrossie.

 

Pełne wyniki finałowej rundy Motocrossowych Mistrzostw Polski w Głogowie można znaleźć tutaj

 

Motocrossowe Mistrzostwa Polski wspiera sponsor tytularny - PKN ORLEN.

Szczegółowe informacje dotyczące ORLEN MX Mistrzostw Polski znajdują się na:

facebook.com/ORLENMXMP.

 

(inf. prasowa: Biuro prasowe MP i PP w Motocrossie)

 

 

Seria ORLEN Mistrzostw Polski w Motocrossie zbliża się ku końcowi. Za nami przedostatnia runda, która odbyła się w miniony weekend (19 - 20 września) w Strykowie. Zawodniczki i zawodnicy zaprezentowali widowiskowe ściganie, a batalia o każdy punkt była zacięta.

W sobotnie popołudnie, zawodnicy ścigali się w niemal letniej atmosferze z wysoką temperaturą. Bardzo dobrze przygotowany strykowski tor stworzył idealne warunki do dobrego ścigania na najwyższym krajowym poziomie.

Pierwszą klasą, która ustawiła się na bramce startowej była klasa MX Masters. Po wyjściu ze startu Scott holeshota zdobył Marek Jaskulski (MTR Osielec). Za nim podążali Maciej Zdunek (Człuchowski Auto-Moto Klub) i Paweł Wizgier (ŁKM Łowicz). Szybko na prowadzenie wyszedł Wizgier, ale Zdunek podążał za nim jak cień i to właśnie on na drugim okrążaniu objął prowadzenie, którego nie oddał aż do końca. Drugi był Paweł Wizgier, a trzeci Radosław Matuszczak (MKS Nekla). Marek Jaskulski zajął czwarte miejsce. W drugim wyścigu lider generalki nie mógł wystartować. Jego nieobecność wykorzystali rywale. Początkowo prowadzenie objął Matuszczak, ale Wizgier szybko go wyprzedził i przewodził stawce od drugiego okrążenia aż do mety. Drugie miejsce zajął Radosław Matuszczak, a trzecie Jaskulski. W takiej samej kolejności zawodnicy stanęli na podium w klasyfikacji dnia. Na jedną rundę przed końcem ORLEN MXMP prowadzenie w generalce objął Paweł Wizgier, który ma zaledwie dwa punkty przewagi nad Maciejem Zdunkiem. Ostateczna batalia rozegra się więc w tej klasie w Głogowie.

 

 

Jako kolejna na start wyjechała klasa MX85. To właśnie ci zawodnicy dostarczają nam mnóstwa wrażeń od samego początku sezonu. Rywalizacja jest zacięta, a pojedynki bardzo widowiskowe. Po starcie szybko na prowadzenie wysunął się i zgarnął Scott holeshota Mark Rusetski (Człuchowski Auto-Moto Klub). Za nim w pogoń ruszyli Seweryn Gazda (AMK Gliwice) i zawodnicy MX Lipno: Bartosz Jaworski, Jakub Kowalski i Mieszko Polnar. Na drugim okrążeniu prowadzenie objął Gazda i zaczął mocno uciekać reszcie stawki. Wydawało się, że tym razem Gazda dowiezie pierwszą pozycję do mety, jednak zbyt bliskie spotkanie z dublowanym zawodnikiem sprawiło, że zaliczył upadek. Tę sytuację szybko wykorzystał Bartosz Jaworski i wysunął się na prowadzenie. Tym razem to Jaworski zaczął mocno uciekać i dojechał do mety jako pierwszy. Gazda zameldował się na mecie jako drugi, a trzeci Jan Rompkowski (KM Wisła Chełmno), który na ostatnim okrążeniu wyprzedził Mieszka Polnara. W drugim wyścigu byliśmy świadkami pięknego wyścigu w wykonaniu Gazdy. Prowadzenie od startu do mety z przewagą 30 sekund nad drugim Bartoszem Jaworskim, dało Sewerynowi wreszcie upragnione zwycięstwo w klasyfikacji zawodów. Trzeci na mecie zameldował się Mieszko Polnar. W klasyfikacji sezonu liderem pozostaje Bartosz Jaworski, który ma 29 punktów przewagi nad Sewerynem Gazdą. Trzeci w generalce jest Mikołaj Stasiak (DUUST Racing).

 

W rywalizacji pań nie było zaskoczenia. Joanna Miller (Człuchowski Auto-Moto Klub) wygrała oba wyścigi, zgarniając przy okazji Scott holeshota. Druga na mecie dwukrotnie meldowała się jej klubowa koleżanka, Karolina Jasińska. Trzecia, z wynikiem 3-3, po fenomenalnych wyścigach w dobrym tempie, była Oliwia Wiśniewska (KM MX Banda). Przypomnijmy, że Oliwia nadal jeszcze jeździ na motocyklu o mniejszej pojemności, niż jej rywalki. W klasyfikacji generalnej sezonu, na niezagrożonej pozycji liderki plasuje się Joanna Miller. Drugie miejsce, ze stratą 53 punktów, zajmuje Julia Jarmołkowicz (MX Lipno), a trzecie Anna Oleśniewicz (WKM Wschowa).

 

Sporo działo się w wyścigach klasy MX2. Po starcie Scott holeshota zgarnął Artsiom Sazanovets (Człuchowski Auto-Moto Klub), jednak szybko wyprzedził go jego klubowy kolega, Tomasz Wysocki i nie oddał prowadzenia aż do samej mety. Na drugiej pozycji, w początkowej części wyścigu, utrzymywał się Erlandas Mackonis z Litwy. Za nim gnał Karol Kruszyński (LKS Jastrząb Lipno), któremu udało się wskoczyć na drugą pozycję na piątym okrążeniu. W takiej też kolejności zawodnicy przejechali metę. Wyścig drugi to ponownie dobre wyjście ze startu Mackonisa, pogoń Wysockiego i prowadzenie od drugiego okrążenia. Kiedy Tomasz zmierzał w stronę mety, za nim trwała batalia o miejsca. Erlandas Mackonis, Karol Kruszyński i Vitali Makhnou (Człuchowski Auto-Moto Klub) wymieniali się na pozycjach, a ostatecznie na metę dojechali w kolejności: drugi Kruszyński, trzeci Mackonis, a czwarty Makhnou. Na ostatnim okrążeniu Jakub Barczewski (MX Lipno) wyprzedził Artsioma Sazanovetsa i zajął piąte miejsce. W klasyfikacji dnia pierwszy Wysocki, drugi Kruszyński, trzeci Mackonis. W klasyfikacji sezonu liderem generalki z dorobkiem 200 punktów pozostaje Tomasz Wysocki przed Karolem Kruszyńskim (176 punktów) i Jakubem Barczewskim (145 punktów).

 

 

W niedzielę strykowski tor ponownie powitał zawodników i widzów wspaniałą pogodą i, dzięki regularnemu nawadnianiu przez organizatora, równie świetnymi warunkami do mocnego ścigania.

 

Tym razem, jako pierwsi na starcie stanęli zawodnicy klas MX1B i MX1C walczący o Puchar Prezesa Zarządu Okręgowego PZM w Łodzi. W klasie MX1B pierwsze miejsce z wynikiem 2-1 zajął Dariusz Malczewski (WKM Więcbork), drugie Kacper Majowicz (MX Lipno), a trzecie Wojciech Kuształa (Moto Klub Lidzbark Warmiński). W klasie MX1C dwukrotnie pierwszy na mecie meldował się Mateusz Mirecki (TMC Tarnów) i to właśnie on stanął na najwyższym stopniu podium. Drugie miejsce zajął Marcin Fiedorczyk (PSM OFF ROAD Białystok), a trzecie Hubert Miśkiewicz (KM Stryków).

 

Następnie przyszła kolej na klasę MX125. Na starcie nie zobaczyliśmy dotychczasowych liderów klasyfikacji generalnej: Damiana Zdunka i Aleha Makhnou (obaj Człuchowski Auto-Moto Klub). Zawodnicy ulegli wypadkowi podczas sobotnich wyścigów klasy MX2 i niestety nie wrócą już do ścigania w tym sezonie. Ten nieszczęśliwy splot wydarzeń otworzył możliwości przed ich rywalami, ale i tak nie było łatwo. Na starcie, po dwóch rundach przerwy, zobaczyliśmy bowiem Daniela Volovicha (Człuchowski Auto-Moto Klub), który prosto z Holandii przyjechał do Strykowa w jednym celu: wygrać. I tak też się stało. Wygrany start i Scott holeshot w pierwszym wyścigu oraz prowadzenie od startu do mety w obu biegach dały Danielowi pierwsze miejsce w klasyfikacji dnia. Drugie miejsce zajął Aleksander Świrczak (KM X Racing Lesznowola) z wynikiem 2-2. Trzecie miejsce wywalczył Jan Kotowicz (AK Gorzowski), który na mecie meldował się jako czwarty i trzeci. W klasyfikacji generalnej, po rundzie w Strykowie, nowym liderem został Aleksander Świrczak.

 

W klasie MX65 ponownie oglądaliśmy dominację Dawida Zaremby (KMX Kaszuby). Zdobyty Scott holeshot i wygrana w obu wyścigach pozwoliła Dawidowi umocnić się na prowadzeniu w generalce z wynikiem 200 punków. Drugie miejsce zajął Michał Psiuk (KM Cross Lublin), który w pierwszym wyścigu, po dramatycznej pogoni z dziesiątego miejsca zdołał ukończyć bieg na trzeciej pozycji. Drugi wyścig był już spokojniejszy i pewne drugie miejsce na mecie. Szymon Masarczyk (MTR Osielec) zajął trzecie miejsce z wynikiem 2-3.

 

W ostatniej klasie dnia, MX Open, emocji nie brakowało. Lider klasyfikacji, Tomasz Wysocki, jest mocno ścigany przez pozostałych zawodników i było to widać w obu wyścigach. W pierwszym świetny start i Scott holeshota zaliczył Vitali Makhnou (Człuchowski Auto-Moto Klub), za nim gnał Maciej Więckowski (KM Cross Lublin) oraz Tomasz Wysocki i Karol Kruszyński. Na czele stawki sporo się działo. Zawodnicy walczyli o każdy metr i jak najlepszy wynik. Najpierw Kruszyński wyprzedził Makhnou i objął prowadzenie, a następnie, po dwóch kolejnych okrążeniach to Wysocki wyszedł na czoło i nie oddał prowadzenia aż do mety. Kruszyński zajął drugie miejsce. Maciej Więckowski mocno walczył z Makhnou o trzecią pozycję, co w końcu mu się udało. Vitali dojechał na metę tuż za Więckowskim. W drugim wyścigu ponownie zobaczyliśmy świetny start Vitali Makhnou, ale tym razem, już po pierwszym okrążeniu na czele jechał Maciej Więckowski. Z trzeciego miejsca przedzierał się Tomasz Wysocki, który objął prowadzenie na piątym okrążeniu. Karol Kruszyński ruszył z mety jako ostatni. Jak sam później przyznał, chciał ukraść start, jednak ruszył o ułamek sekundy za wcześnie i maszyna startowa nie opadła. Karol zaprezentował świetną szarżę. Po pierwszym okrążeniu już był dziesiąty, a z każdym kolejnym odrabiał straty do czołówki wyścigu. Świetne tempo pozwoliło mu ukończyć wyścig na drugim miejscu za Tomaszem Wysockim, a trzecie miejsce zajął Maciej Więckowski. W klasyfikacji generalnej liderem pozostaje Tomasz Wysocki. Drugie miejsce zajmuje Karol Kruszyński ze stratą 43 punktów do lidera, a trzecie Maciej Więckowski, który traci do Kruszyńskiego zaledwie cztery punkty.

 

Czwarta runda ORLEN MXMP przeszła do historii. Kiedy przysłowiowy kurz nad strykowskim torem opadł, zwycięzcom poszczególnych klas nagrody i puchary wręczyli włodarze miasta Stryków i regionu łódzkiego, posłowie oraz Prezes Zarządu Głównego Polskiego Związku Motorowego Michał Sikora.

 

Pozostała już tylko jedna runda ORLEN Mistrzostw Polski w Motocrossie. Wszystko rozstrzygnie się 3 i 4 października w Głogowie. To właśnie tam poznamy tegorocznych mistrzów Polski w Motocrossie. Jesteśmy pewni, że to będzie niesamowite widowisko. Zawodnicy będą walczyć o każdy metr i każdy punkt, dlatego wielkich, sportowych emocji na pewno nie zabraknie!

 

Pełne wyniki czwartej rundy Motocrossowych Mistrzostw Polski w Strykowie można znaleźć tutaj

 

Motocrossowe Mistrzostwa Polski wspiera sponsor tytularny - PKN ORLEN.

Szczegółowe informacje dotyczące ORLEN MX Mistrzostw Polski znajdują się na:

facebook.com/ORLENMXMP.

 

(inf. prasowa: Biuro prasowe MP i PP w Motocrossie)

 

Seria ORLEN Mistrzostw Polski w Motocrossie zbliża się ku wielkiemu finałowi. Już w ten weekend 3 i 4 października zawodniczki i zawodnicy powalczą w Głogowie o ostatnie punkty sezonu decydujące o tytułach mistrzowskich. Zapowiada się niesamowita rywalizacja!

W nadchodzący weekend, w Głogowie, poznamy tegorocznych Mistrzów Polski w Motocrossie. Jednak, zanim to nastąpi, przed nami ostatnie wyścigi tego wyjątkowego, skróconego sezonu. Będzie co oglądać, ponieważ kwestie tytułów, poza jedną klasą Kobiet, nadal pozostają otwarte. Różnice pomiędzy zawodnikami są niejednokrotnie spore, ale w motocrossie wszystko może się zdarzyć. Jesteśmy pewni, że podczas tej finałowej rundy zawodnicy dadzą z siebie wszystko, a wyścigi będą bardzo widowiskowe.

 

 

Dodatkowym motorem na pewno będzie wyjątkowa nagroda za holeshot. W tym sezonie, podczas każdej rundy zawodnik lub zawodniczka, którzy najszybciej wyszli z pierwszego zakrętu, otrzymywali nagrodę w postaci gogli Scott. Teraz stawka rośnie, ponieważ specjalnie na finałową rundę, firma JG Sport, wyłączny importer firmy Scott w Polsce, ufundowała gogle z najwyższej półki. Walka toczyć się będzie o modele Scott Prospect, więc jesteśmy pewni, że będzie się działo!

 

Podczas rywalizacji w ORLEN MXMP w Głogowie zobaczymy zawodniczki i zawodników startujących w klasach: MX65, MX85, MX125, MX2, MX Kobiet, MX Open i MX Masters. Wyścigom serii towarzyszyć będzie rywalizacja w klasach MXB i MXC. W ramach tej rundy odbędą się także 38. zawody o Puchar Głogowa.

 

Otwarcie zawodów, zarówno w sobotę, jak i niedzielę, o 11:30, start wyścigów w sobotę o godzinie 12:00, a w niedzielę o 11:50.

 

Wszystkim wybierającym się na to wydarzenie przypominamy, że na terenie obiektu obowiązują ogólne zasady reżimu sanitarnego: utrzymywanie dystansu społecznego i noszenie masek ochronnych, jeśli utrzymanie dystansu nie jest możliwe. Na miejscu będą dostępne punkty do dezynfekcji rąk.

 

Motocrossowe Mistrzostwa Polski wspiera sponsor tytularny - PKN ORLEN.

Szczegółowe informacje dotyczące ORLEN MX Mistrzostw Polski znajdują się na:

https://www.facebook.com/ORLENMXMP

 

(inf. prasowa: Biuro prasowe MP i PP w Motocrossie)

Czwarta, a zarazem przedostatnia, runda ORLEN Mistrzostw Polski w Motocrossie odbędzie się 19 i 20 września w Strykowie. Najlepsi polscy zawodnicy i zawodniczki w ciągu dwóch dni zmagań dostarczą widzom mnóstwa sportowych emocji.

 

Rywalizacja w Strykowie będzie stała pod znakiem widowiskowego ścigania. To pewne. Jako przedostatnia runda w sezonie, runda w Strykowie, będzie dla niektórych uczestników niemal ostatnią szansą na odrobienie strat do liderów, zawalczenie o lepszy wynik i poprawienie swojej pozycji w klasyfikacji przed finałem serii w Głogowie.

 

Strykowski tor, którego historia sięga połowy lat 80 uważany jest za jeden z najlepszych w kraju. Liczne zakręty wymagające od zawodników techniki, ale także długie proste, na których można nabrać prędkości, a do tego liczne przeszkody ziemne umożliwiające oddawanie długich, widowiskowych skoków - to wszystko jest gwarantem świetnego widowiska sportowego!

 

Podczas rywalizacji w ORLEN MXMP w Strykowie zobaczymy pełen przekrój wiekowy zawodników. I tak najmłodsi pojadą w klasach MX65 i MX85. Ci nieco starsi w klasie MX125 i MX2 Junior. Na starcie staną także zawodniczki rywalizujące w klasie MX Kobiet, a najlepsi polscy zawodnicy będą rywalizować w klasach MX2 i MX Open. Z kolei zawodnicy z największym doświadczeniem, świetnie znani kibicom od lat, wystartują w klasie MX Masters.

 

Ich zmaganiom towarzyszyć będą wyścigi klas MX1B i MX1C. Te klasy umożliwiają start w profesjonalnych warunkach zawodnikom, którzy traktują motocross bardziej jako swoje hobby. Co wcale nie znaczy, że jeżdżą mniej widowiskowo. Podczas kolejnych rund Pucharu Polski i Mistrzostw Polski widzieliśmy już pasjonujące wyścigi tych klas, a rywalizacja była momentami bardzo zacięta. Zawodnicy startujący w tych klasach powalczą o Puchar Prezesa Zarządu Okręgowego PZM w Łodzi.

 

 

Otwarcie zawodów, zarówno w sobotę, jak i niedzielę, o 11:30, start wyścigów o godzinie 12:00.

 

Wszystkim wybierającym się na to wydarzenie przypominamy, że na terenie obiektu obowiązują ogólne zasady reżimu sanitarnego: utrzymywanie dystansu społecznego i noszenie masek ochronnych, jeśli utrzymanie dystansu nie jest możliwe. Na miejscu będą dostępne punkty do dezynfekcji rąk.

 

Szczegółowy harmonogram Orlen MXMP w Strykowie: tutaj 

Zgłoszenia on-line dla Zawodników: tutaj

 

Motocrossowe Mistrzostwa Polski wspiera sponsor tytularny - PKN ORLEN.

 

Szczegółowe informacje dotyczące ORLEN MX Mistrzostw Polski znajdują się na:

 

facebook.com/ORLENMXMP.

 

(inf. prasowa: Biuro prasowe MP i PP w Motocrossie)