Już trzeci rok z rzędu podwarszawski Tor Słomczyn gościć będzie Mistrzostwa Polski i Puchar Polski Supermoto, organizowane przez klub Supermoto Poland.

Kręty, asfaltowy tor, trasa offroadowa, skoki żywcem wzięte z motocrossu, sprawiają, że Supermoto jest, można powiedzieć, najbardziej widowiskową formułą sportu motorowego.

W najbliższy weekend rozpoczniemy asfaltowo-terenowe zmagania na jednym z najciekawszych polskich obiektów, który miał już okazję gościć np. Mistrzostwa Świata Rallycross. Atuty Słomczyna to bez dwóch zdań ogromne trybuny, które zachęcają widzów do przybycia na tor, świetnie przygotowana i spektakularna nitka przejazdu, dobra jakość asfaltowej wstęgi toru - to wszystko czego potrzeba zarówno zawodnikom jak i kibicom.

Weekendowe zmagania rozpoczniemy w sobotę treningami wolnymi, podczas których zawodnicy będą mogli ustawić swoje maszyny. A jest co ustawiać, bo supermoto to motocykle łączące czystą moc i niezawodność sprzętów MX z technologią żywcem wziętą z wyścigów motocykli sportowych. Z wyglądu przypominające maszyny stające w szranki podczas zawodów motocrossowych, wewnątrz kryją szereg elektroniki odpowiadającej za wspomaganie kierowcy (kontrola trakcji, quikshifter, kontrola startu) - a jest w czym pomagać. W najwyższej klasie motocykle osiągają moce ok. 70 KM przy bardzo niskiej wadze około 100 kg.

Niedziela to już dzień poświęcony tylko na wykręcanie jak najlepszych czasów. Cały dzień rozpoczyna się treningami kwalifikacyjnymi, które ustalą kolejność pól startowych. Po krótkiej przerwie, o godzinie 13:00, rozpoczną się pierwsze wyścigi, których będzie aż 12. Na startowym gridzie spotkamy wielokrotnych Mistrzów Polski, amatorów ale także najmłodszych zawodników, którzy z powodzeniem startują w odpowiedniej klasie mając 8-14 lat. To gwarantuje, że emocji nie zabraknie.

Nowością w tym sezonie będzie klasa C7, specjalnie przygotowana pod zawodników pitbike, którzy chcą spróbować swoich sił w prawdziwym Supermoto łączącym asfalt z terenem.

Do zobaczenia 22 i 23 maja w Słomczynie!

I Runda MP i PP Supermoto 23.05.2021 Słomczyn

Wstęp dla kibiców w niedzielę, trybuny są na tyle duże, że będą bez problemu spełnione wszystkie aktualne normy bezpieczeństwa ze względu na covid. 

Wstęp 20 zł. Płatne na miejscu przy wjeździe na obiekt. 

Podobnie jak w poprzednich latach zawodnicy sportów motorowych mogą nadal rezerwować (przedłużać) numery startowe na sezon 2021. Zasady rezerwacji są niezmienne:

  • Każdy zawodnik może przedłużyć numer z poprzedniego sezonu logując się do systemu.
  • Każdy zawodnik może wybrać dowolny numer w danej dyscyplinie, pod warunkiem, że ten numer jest wolny.
  • Dostępność wolnych numerów widać dopiero po zalogowaniu. Nie należy sugerować się zakładką "zajęte numery startowe". W zakładce "zajęte numery startowe" widnieją tylko te numery, które zawodnicy posiadali w roku 2020 (oczekujący) lub już sobie przedłużyli na rok 2021 (zajęty).

Od 1 marca 2021 r. numery ze statusem "oczekujący" wypadną do puli "wolnych" numerów, i każdy będzie mógł taki numer zarezerwować.

Zawodnicy, którzy zapomnieli hasła, mogą uruchomić procedurę przypomnienia hasła w oknie logowania. Jeśli ktoś zapomniał też loginu, może go odzyskać wpisując w procedurze przypomnienia hasła swój e-mail.

Drogie Koleżanki i Drodzy Koledzy,
nasz serwis powstał, aby pomóc zawodnikom i organizatorom w sprawnym zarządzaniu numerami startowymi, aby uniknąć wszelkich problemów, dać każdemu zawodnikowi pewność swojego numeru oraz czas na przygotowanie strojów, oklejenie motocykli i samochodów, wykonanie innych prac marketingowych. Jednak prosimy nie nadużywać tych możliwości i nie rezerwować numerów nadmiarowo, w cyklach zawodów, czy w klasach do których nie ma się uprawnień lub nie zamierza się startować. To odbiera szansę na zarezerwowanie ulubionego numeru innym zawodnikom.

 

fot. Daniel Ostrowski Photography

Przypominamy zasady regulaminowe, kto może startować w poszczególnych cyklach zawodów:

Motocross – Mistrzostwa i Puchar  Polski – tylko zawodnicy z licencją A (lub B puchar)
Cross Country – Mistrzostwa i Puchar Polski – tylko zawodnicy z licencją A lub B
Enduro – Mistrzostwa i Puchar Polski – tylko zawodnicy z licencją A, B lub C
Quadcross – Mistrzostwa i Puchar Polski – tylko zawodnicy z licencją A

Zawody strefowe - np.
Motocross – Mistrzostwa Strefy Polski Zachodniej – klasa MX1 C, MX2 C - tylko zawodnicy z licencją C

Nie ma sensu rezerwować numerów w MP i PP kiedy posiada się licencję C. W ten sposób blokuje się tylko numery innym zawodnikom, którzy mają licencje B lub A.

My, jako administratorzy bazy numerów startowych musimy zadbać o sprawiedliwy przydział numerów i dlatego prosimy o natychmiastowe anulowanie nadmiarowych rezerwacji.

W innym przypadku będziemy musieli zrobić to administracyjnie. Natomiast w przypadku złośliwego lub nieodpowiedzialnego rezerwowania numerów we wszystkich klasach (np. MX65, MX Kobiet, MX Masters, Otwarta licencja i MX1 C) będziemy całkowicie usuwać rezerwację, gdyż taki wybór klas wskazuje, że to jest żart.

W przypadku wątpliwości czy problemów prosimy pisać na adres Адрес электронной почты защищен от спам-ботов. Для просмотра адреса в вашем браузере должен быть включен Javascript.

Administrator Numerów Startowych

W Nowy Rok, 1 stycznia, o godzinie 14:00 Motowizja pokaże specjalny program: Sport samochodowy w Polsce - podsumowanie sezonu 2020. Prezes Polskiego Związku Motorowego Michał Sikora oraz prezes Motowizji Krzysztof Mikulski zapraszają na relację z przebiegu sezonu 2020.

 

Tradycją stała się doroczna Gala Sportu Samochodowego, odbywająca się pod koniec roku, na której czołowi zawodnicy i działacze spotykają się by wręczyć mistrzowskie szarfy za zakończony sezon. Jej nieodłączną częścią był pokaz skrótów rywalizacji we wszystkich dyscyplinach.

 

Z powodu sytuacji epidemiologicznej tegoroczna Gala została odwołana, a w zamian Polski Związek Motorowy oraz Motowizja podjęły decyzję o przygotowaniu specjalnego programu poświęconego rywalizacji w sporcie samochodowym w 2020 roku.

 

W czasie programu widzowie zobaczą, co działo się w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych, Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych, Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski, Mistrzostwach Polski Rallycross, Pucharze Polski Autocross oraz Driftingowych Mistrzostwach Polski. Walkę we wszystkich tych cyklach można było regularnie oglądać w ostatnich latach na antenie Motowizji.


Od samego początku istnienia nadrzędnym celem Motowizji jest promocja polskiego motorsportu. Dzięki naszym działaniom doprowadziliśmy do tego, że nasi kibice mogą obserwować rywalizację podczas krajowych mistrzostwach w komfortowych warunkach domowego zacisza. Produkcja programu o sezonie 2020 w sporcie samochodowym jest świadectwem tego jak silna jest współpraca Motowizji z Polskim Związkiem Motorowym oraz na to, że byliśmy, jesteśmy i będziemy największym ambasadorem motorsportu w Polsce. Nie ma drugiego takiego kanału w naszym kraju i jestem pewien, że w należyty i najbardziej godny sposób uhonorujemy mistrzów, przez co będziemy mogli rozpocząć nowy rok w najlepszym możliwym stylu. Jednocześnie dziękuję prezesowi Michałowi Sikorze oraz całemu środowisku motorsportowemu w Polsce za zaufanie jakim do tej pory obdarowywali Motowizję i niecierpliwością czekam na otwarcie sezonu 2021 – komentuje Krzysztof Mikulski.