Po dwóch tygodniach przerwy, zawodniczki i zawodników czeka mocna mobilizacja. Przed nami trzy rundy ORLEN Mistrzostw Polski w Motocrossie z rzędu. W trzy kolejne weekendy września będą ścigać się na trzech różnych torach, a na pierwszy ogień idzie tor „Plebanka” w Więcborku.

 

Inauguracyjna runda ORLEN MXMP w Człuchowie wyłoniła pierwszych liderów klasyfikacji generalnych we wszystkich klasach. Przypomnijmy, że w klasie MX65 jest to Dawid Zaremba, w MX85 Bartosz Jaworski, w MX125 Daniel Volovich, w MX Kobiet Joanna Miller, w MX2 i MX Open Tomasz Wysocki, w MX2 Junior Jakub Barczewski, a w MX Masters Maciej Zdunek.

 

 

Wszystko jednak może się zmienić już 5 i 6 września w Więcborku. Jak było widać w Człuchowie, stawki we wszystkich klasach są mocne, apetyty na jak najlepsze miejsca duże, a ze względu na krótszy sezon, każdy punkt jest na wagę złota. Dlatego też na torze „Plebanka”, którego gospodarzem jest WKM Więcbork, możemy spodziewać się spektakularnego ścigania i walki o każdy metr. Jesteśmy przekonani, że sportowych emocji na pewno nie zabraknie!

Tradycyjnie rywalizacja podczas ORLEN MXMP odbywać się będzie w ośmiu klasach: MX65, MX85, MX125, MX Kobiet, MX2 Junior, MX2, MX Open, MX Masters. Ich zmaganiom towarzyszyć będą wyścigi klas MXB i MXC.

Otwarcie zawodów, zarówno w sobotę, jak i niedzielę, o 12:15, start wyścigów o godzinie 12:30.

Wszystkim wybierającym się na to wydarzenie przypominamy, że na terenie obiektu obowiązują ogólne zasady reżimu sanitarnego: utrzymywanie dystansu społecznego i noszenie masek ochronnych, jeśli utrzymanie dystansu nie jest możliwe. Na miejscu będą dostępne punkty do dezynfekcji rąk.

 

Na zawody obowiązują zgłoszenia on-line,  link do zgłoszeń

 

Szczegółowy harmonogram Orlen MXMP w Więcborku tutaj

 

(inf. prasowa: Biuro prasowe MP i PP w Motocrossie)

 

 

Szósta runda serii Rok Cup Poland odbyła się na torze Awix Racing Arena w Toruniu. Mimo że do zakończenia sezonu pozostały jeszcze zawody w Bydgoszczy, w Grodzie Kopernika poznaliśmy pierwszych kartingowców nominowanych do Rok Cup Superfinal 2020.

Jeszcze przed rozpoczęciem rywalizacji, w ramach programu wsparcia zainicjowanego przez sponsora strategicznego serii, koncern PKN Orlen, zawodnicy nominowani do Akademii Orlen Team otrzymali po komplecie opon wyścigowych.

 

 

Już tradycyjnie najliczniej obsadzoną kategorią była klasa Mini Rok, w której wystartowało 27 zawodników. W Toruniu triumfował Kacper Turoboyski (A. Leszczyński/Bambini Racing), który mimo, że nie wygrał żadnego wyścigu, to wykazał się wyjątkową regularnością, czterokrotnie zajmując drugą lokatę. Za Turoboyskim sklasyfikowano Marcela Kasprzyckiego (A. Wielkopolski/Jastrzębski Racing) oraz Iwo Beszterdę (A. Leszczyński/Parolin Poland), którzy wygrali po dwa wyścigi.

Wśród najmłodszych zawodników, czyli w klasie Baby Rok, pewnie zwyciężył Bruno Gryc (A. Polski/Parolin Poland), wygrywając na Awix Racing Arenie 3 wyścigi. Tegoroczny mistrz Polski po kilku pasjonujących pojedynkach pokonał Mikołaja Gawlikowskiego (A. Wielkopolski/Bambini Racing) i Jakuba Kiwalskiego (A. Leszczyński/Parolin Poland).

Z kolei wyrównaną rywalizację w Junior Roku wygrał Bartłomiej Piekutowski (A. Rzemieślnik/Parolin Poland) przed Bartoszem Grzywaczem (A. Wielkopolski/AMO Racing) i Franciszkiem Czaplą (A. Leszczyński/Parolin Poland), natomiast triumfator dwóch wyścigów, Gustaw Wiśniewski (A. Rzemieślnik/JR Racing), po słabszym pierwszym dniu zawodów zajął dopiero piąte miejsce w podsumowaniu rundy.

 

 

Komplet zwycięstw w klasie Senior Rok odniósł Karol Czepiel (A. Wielkopolski/JR Racing) i w klasyfikacji zawodów wyprzedził Kamila Grabowskiego (Hawi Racing/Parolin Poland) oraz Olafa Tyrakowskiego (A. Wielkopolski/AMO Racing). Natomiast w Shifter Roku trzy wyścigi zapisał na swoje konto Kacper Nadolski (A. Wielkopolski/AMO Racing), wyprzedzając Franciszka Palmirskiego (A. Wielkopolski/AMO Racing), który wygrał jeden wyścig. Trzecią lokatę w podsumowaniu rundy wywalczył Hubert Kowalczyk (A. Wielkopolski/Jastrzębski Racing).

Podczas ceremonii rozdania nagród promotor serii Rok Cup Poland, Andrzej Ościk, wręczył tradycyjne „bilety”, czyli nominacje na Rok Cup Superfinal 2020, który w połowie października zaplanowano na torze South Garda we włoskim Lonato. Pierwszymi laureatami zostali: Iwo Beszterda, Kacper Turoboyski i Marcel Kasprzycki (Mini Rok), Bartosz Grzywacz, Franciszek Czapla i Bartłomiej Piekutowski (Junior Rok), Olaf Tyrakowski (Senior Rok), Kacper Nadolski (Shifter Rok) oraz Dawid Liwiński (Senior Rok i Shifter Rok).

Pozostałych nominowanych poznamy po ostatniej, finałowej rundzie Rok Cup Poland, która odbędzie się w dniach 24-26 września w Bydgoszczy.

(informacja prasowa i zdjęcia: Zespół prasowy Rok Cup Poland)

Po trzeciej i zarazem ostatniej rundzie Kartingowych Mistrzostw Polski i Mistrzostw Polski Młodzików, rozegranej na kartingowej części Toru Poznań, poznaliśmy zawodników, którzy w tegorocznym sezonie zdobyli tytuły w poszczególnych kategoriach.

Najliczniejszą obsadę miała rywalizacja młodzików, rozgrywana w ramach Współzawodnictwa Sportowego Dzieci i Młodzieży. W klasie Baby Rok sklasyfikowano 25 zawodników, natomiast w zawodach triumfował Michał Pomocki (A. Wielkopolski/DSR), który wyprzedził Jakuba Kiwalskiego (A. Leszczyński/Parolin Poland), ale to zdobywca trzeciego miejsca, Bruno Gryc (A. Polski/Parolin Poland), wywalczył tytuł mistrza Polski, gromadząc na swoim koncie 165 pkt. Za synem znanego kierowcy rajdowego Tomasza Gryca sklasyfikowano Kiwalskiego (160) i Pomockiego (139).

 

 

W klasie Mini Rok na torze w podpoznańskim Przeźmierowie triumfował Rafał Paprota (A. Wielkopolski/V-Kart) przed Kacprem Turoboyskim (A. Leszczyński/Bambini Racing) i Franciszkiem Lassotą (A. Rzemieślnik/Parolin Poland), jednak tytuł wywalczył czwarty w zawodach Iwo Beszterda (A. Leszczyński/Parolin Poland, 195 pkt.). Wicemistrzem kraju został Turoboyski (144), a drugim wicemistrzem Marcel Kasprzycki (A. Wielkopolski/Jastrzębski Racing, 129 pkt.). Sklasyfikowano 27 zawodników, co jest najlepszym wynikiem spośród wszystkich kategorii startujących w KMP.

W „starszych” klasach również oglądaliśmy emocjonujące pojedynki. Runda Junior Roka padła łupem Gustawa Wiśniewskiego (A. Rzemieślnik/JR Racing), drugi był Jerzy Glac (A. Wielkopolski/AMO Racing), a trzeci Bartosz Grzywacz (A. Wielkopolski/AMO Racing) i to on, mając 190 pkt. na swoim koncie, został mistrzem Polski. Drugą lokatę w podsumowaniu sezonu zajął Bartłomiej Piekutowski (A. Rzemieślnik/Parolin Poland, 142 pkt.), a trzecią Wiśniewski (139).

W Senior Roku tym razem triumfował Piotr Protasiewicz (Wallrav Racing/D&D Motorsport), przed Olafem Tyrakowskim (A. Wielkopolski/AMO Racing) i Kamilem Grabowskim (Hawi Racing/Parolin Poland), ale tytuł mistrzowski przypadł Dawidowi Liwińskiemu (A. Leszczyński/ Lenartowicz Motorsport), który mając na  swoim koncie komplet 200 pkt. za dwie poprzednie rundy, odpuścił sobie start w tej kategorii na Torze Poznań. Wicemistrzem Polski został Tyrakowski (149), a trzecia lokata przypadła Protasiewiczowi (145).

Dawid Liwiński w znakomitym stylu wygrał także rywalizację w Shifter Roku, triumfując w Przeźmierowie w trzech wyścigach i wyprzedzając kierowców zespołu AMO Racing: Franciszka Palmirskiego i Kacpra Nadolskiego (obaj A. Wielkopolski). W końcowej klasyfikacji KMP za Liwińskim (191 pkt.) sklasyfikowano Nadolskiego (163) i Palmirskiego (137).

 

 

Na koniec należy jeszcze wspomnieć o słabo obsadzonych kategoriach OK. W OK Junior na pierwszym miejscu sklasyfikowano Bartosza Grzywacza (A. Wielkopolski/AMO Racing), a w OK Senior Jerzego Spinkiewicza (A. Rzemieślnik/Uniq Racing).

Kartingowe Mistrzostwa Polski już za nami, ale rywalizacja w serii Rok Cup Poland dopiero nabiera rumieńców. Kolejna runda odbędzie się w dniach 25-27 sierpnia w Toruniu.

(informacja prasowa i zdjęcia: Zespół prasowy Rok Cup Poland)