Na torze AWIX Racing Arena w Toruniu rozpoczął się jubileuszowy, 20. już sezon serii Rok Cup Poland. Pierwszy tegoroczny weekend Pucharu przyniósł wiele emocjonujących pojedynków i kilka niespodziewanych rozstrzygnięć, co zapowiada emocjonujący sezon.

 

Rywalizację w kategorii dla najmłodszych zawodników, Baby Rok, zdominował Błażej Kostrzewa (A. Radomski/TGR), który wygrał czasówkę i wszystkie 4 wyścigi finałowe. Druga lokata przypadła Henrykowi Romanowskiemu (A. Koszaliński/ST Racing), a trzecia Borysowi Piotrowskiemu (A. Rzemieślnik/DSR), natomiast kolejne miejsca zajęli: Adam Majek (A. Rzemieślnik/Bambini Racing), Adam Bryła (A. Wielkopolski/Bambini Racing), Maciej Flisiński (A. Gdański Gepard). „Szczerze mówiąc spodziewałem się trudniejszego weekendu, ale fajnie, że jestem najlepszy. To już mój trzeci sezon w tej kategorii i bardzo chciałbym wygrać w klasyfikacji generalnej, zanim przeniosę się do Mini Roka” – powiedział Błażej Kostrzewa.

 

 

 

Klasa Mini Rok tradycyjnie już była najliczniej obsadzoną kategorią Pucharu. Na starcie pierwszej rundy stanęło 26 zawodników, spośród których najlepiej radził sobie triumfator wszystkich wyścigów finałowych, Wojciech Woda (A. Wielkopolski/Parolin Poland), syn byłego kierowcy i pilota rajdowego, aktualnie dyrektora polskiego oddziału M-Sportu, Macieja Wody. Pojedynek o drugą lokatę stoczyli Tomasz Cichoracki (A. Wielkopolski/Bambini Racing) i Marek Łagan (A. Leszczyński/CKT Racing), a za czołową trójką sklasyfikowano Franciszka Bala (A. Radomski/Parolin Poland), Mateusza Wala (A. Wielkopolski/CKT Racing) i Maksymiliana Rafalika (A. Rzemieślnik/KRZ Motorsport). „W ostatnim wyścigu czułem, że Tomek Cichoracki jest blisko, ale na ostatnim okrążeniu udało mi się obronić i dowieźć zwycięstwo do mety. To megazaskoczenie, że już w drugim sezonie moich startów w kartingu udało mi się osiągnąć takie wyniki. Mam nadzieję, że podczas następnej rundy będzie podobnie” – mówił po ostatnim wyścigu Wojciech Woda.

 

Kolejnym zawodnikiem, który wywiózł z Grodu Kopernika komplet punktów, jest Franciszek Czapla (A. Leszczyński/AMO Racing). Najszybszy kierowca Junior Roka wyprzedził Oliwiera Kobielę (A. Ziemi Tyskiej/Jastrzębski Racing) i Kacpra Turoboyskiego (A. Leszczyński/Bambini Racing). Tuż za podium ukończyli zawody Franciszek Lassota (A. Rzemieślnik/Parolin Poland), Aleksander Wójcicki (UKS Biłgoraj/AMO Racing) i Adam Sydor (TTSK Tarnów/KRZ Motorsport). „Jestem bardzo zadowolony z tego weekendu. Takie wyniki są efektem mojego dobrego przygotowania do sezonu, bo zaliczyłem dużo treningów i zawodów we Włoszech, gdzie jest więcej zawodników, którzy jeżdżą na podobnym poziomie. Cel na ten sezon? Wygrać w klasyfikacji generalnej Junior Roka” – zdradził Franciszek Czapla.

 

Wydarzeniem pierwszej rundy kategorii Senior Rok był powrót Janusza Gładysza po sześciu latach nieobecności. 69-letni weteran z Rybnika jest najstarszym czynnym zawodnikiem kartingowym w Polsce i jednym z najstarszych na świecie. Mimo to ponownie zasiadł za kierownicą karta i zamierza zaliczyć pełny sezon Pucharu Roka. „Z różnych przyczyn dawno mnie tu nie było. Trudno uwierzyć, że to już 6 lat, ale ciągnie wilka do lasu, więc postanowiłem wrócić” – tłumaczył Janusz Gładysz. Reprezentant zespołu AMO Racing i Automobilklubu Śląskiego nie miał łatwego zadania na wymagającym fizycznie, technicznym obiekcie w Toruniu, jednak dotarł do mety wszystkich czterech wyścigów finałowych. Rywalizację o czołowe lokaty toczyli między sobą: późniejszy zwycięzca całych zawodów Adam Piszczako (A. Wielkopolski/KRT), który wygrał 3 wyścigi, triumfator ostatniego wyścigu Franciszek Hałatnik (A. Leszczyński/Jastrzębski Racing) i Aleks Grzegrzółka (A. Rzemieślnik/STR Racing). Na kolejnych miejscach sklasyfikowani zostali: Antoni Bal (A. Radomski/Parolin Poland), Jan Wąż-Ambrożewicz (Sparta Wrocław/D&D Motorsport) oraz Janusz Gładysz (A. Śląski/AMO Racing).

 

 

Kolejna runda Rok Cup Poland odbędzie się również w Toruniu w dniach 29-30 kwietnia, natomiast tydzień wcześniej (22-23 kwietnia) w Bydgoszczy rozpoczną się tegoroczne Kartingowe Mistrzostwa Polski.

 

 (inf. prasowa Zespół prasowy ROK CUP POLAND, fot. Joanna Lenart)

 

 

 

 

W ten weekend (9-10.04.2022) rozpoczyna się jubileuszowy, 20. sezon Rok Cup Poland – najpopularniejszej i najliczniej obsadzonej serii kartingowej w naszym kraju. Rywalizacja w poszczególnych kategoriach zapowiada się pasjonująco, zwłaszcza, że niektórzy zawodnicy mają już za sobą udane starty za granicą.

 

Pierwsza rudna tegorocznego Rok Cup Poland odbędzie się w na torze AWIX Racing Arena w Toruniu, a na starcie stanie także kilku naszych zawodników, którzy już zainaugurowali swoje tegoroczne starty występami w Rok Cup Italia i Rok Cup Winter Trophy.

 

 

Najważniejszą zmianą w tegorocznym sezonie jest skrócenie weekendu wyścigowego do trzech dni. Pierwszego dnia odbędą się treningi, drugiego – treningi i wyścigi finałowe, a trzeciego dnia ostatnia seria wyścigów finałowych. Natomiast istotną dla nas zmianą w Kartingowych Mistrzostwach Polski jest włączenie kategorii Senior Rok, której zawodnicy także będą mogli rywalizować o tytuły – tłumaczy Andrzej Ościk, promotor serii Rok w Polsce od jej początku, czyli od 2003 roku.

 

Zawodnicy kategorii: Baby Rok, Mini Rok, Junior Rok, Senior Rok i Shifter Rok mają przed sobą 7 rund Pucharu Roka, które dwukrotnie będą gościć: Toruń, Bydgoszcz oraz Słomczyn, a jedna runda odbędzie się na Torze Poznań. W kalendarzu są także 3 rundy Kartingowych Mistrzostw Polski (KMP), które zostaną rozegrane na obiektach w Bydgoszczy, Słomczynie i Poznaniu.

 

 

Kalendarz Rok Cup Poland 2022

 

9-10.04 1 Rok Cup Poland/Toruń

22-23.04 1 KMP/Bydgoszcz

29-30.04 2 Rok Cup Poland/Toruń

20-21.05 3 Rok Cup Poland/Bydgoszcz

11-12.06 4 Rok Cup Poland/Słomczyn

2-3.07 2 KMP/Słomczyn

9-10.07 5 Rok Cup Poland/Słomczyn

20-21.08 3 KMP/Poznań

27-28.08 6 Rok Cup Poland/Poznań

23-24.09 7 Rok Cup Poland/Bydgoszcz

 

Wyniki ROK CUP POLAND I Rundy - Toruń, 9 - 10 kwietnia 2022

 

(inf. prasowa Zespół prasowy ROK CUP POLAND, fot. Joanna Lenart)

Dobre wiadomości dla zawodników minimotocykli pit bike. W nowym sezonie do stawki Pucharu Polski Pit Bike Off-Road dochodzą najbardziej prestiżowe rozgrywki, czyli Mistrzostwa Polski. Gdzie zabrzmi dźwięk Mazurka Dąbrowskiego?

Historyczne zawody zostaną rozegrane w Gdańsku - zapowiada Sylwia Żółtowska, prezes stowarzyszenia MX Otopit Toruń, promotor rozgrywek. -Gospodarzem czerwcowych Mistrzostw Polski Pit Bike Off-Road będzie Gdański Auto Moto Klub GAMK. Gdański obiekt po raz pierwszy pojawia się w kalendarzu rozgrywek pit bike, co zapewne przysporzy jeszcze większych emocji zawodnikom pit bike. Po dwóch sezonach z Mazurkiem Dąbrowskiego na torach asfaltowych, w końcu czas na off-road! Dla nas to wielki moment i kolejny krok dyscypliny.

W sezonie 2022 poznamy mistrzów off-road

Mistrzów w dziesięciu klasach off-road poznamy w weekend 18-19 czerwca. -Wiele nowych motorsportowych przedsięwzięć swój początek miało w Gdańsku, dlatego cieszę się, że również ta historyczna chwila wydarzy się właśnie na naszym terenie - mówi Marian Zupa, prezes Automobilklubu Gdańskiego. -Mistrzostwa Polski to kolejny krok dla konkurencji minimotocykli pit bike, nie tylko chodzi o rangę i prestiż tych zawodów, ale także o kolejny krok w rozwoju dzieci i młodzieży. Sprzęt jest dostępny dla każdego, są tory, trenerzy, wystarczy trochę chęci, zaangażowania i systematyczności. Zapraszamy do rywalizacji i do Gdańska.

Siedem torów, w tym cztery nowe

Atrakcyjności tegorocznemu Pucharowi Polski Pit Bike Off-Road, dodadzą zaś nowe obiekty i aż sześć rund w tegorocznych rozgrywkach. Stawkę otwiera kolejny na liście nowości tor, tym razem w Mrągowie. Tam zaplanowano otwarcie sezonu rozgrywek już 24 kwietnia. -Do rozmów w sprawie organizacji zawodów pit bike przystąpiliśmy już w zeszłym roku, tym bardziej cieszę się, że w 2022 w końcu pit bike zawitają na Mazury- podkreśla Andrzej Gol z Mrągowskiego Stowarzyszenia Młodzieży. -Nasz tor jest homologowany przez Polski Związek Motorowy od 7 lat, organizujemy zawody motocrossowe, a na terenie obok cross country, jednocześnie znajdujemy się zaledwie dwa kilometry od centrum miasta. Tor jest wymagający, ale na pewno przyniesie zawodnikom wiele satysfakcji. Techniczny obiekt ze zmienną nawierzchnią, będzie atrakcyjny nie tylko dla zawodników, ale i  dla publiczności, która będzie miała widoczność na cały obiekt. Bardzo się cieszę, że zawodnicy pit bike w końcu do nas zawitają, te zawody są bezpieczne  rozwijające dla młodych sportowców, którzy są świetnie przygotowani do kolejnych dyscyplin motorsportu. Mamy nadzieję, że tor w Mrągowie stanie się dla nich również letnią bazą treningową i dzięki temu będzie więcej okazji do wspólnej jazdy.

1. runda Pucharu Polski Pit Bike Off-Road odbędzie się 24 kwietnia w Mrągowie, kolejny tor na którym staną do rywalizacji zawodnicy ścigający się na minimotocyklach marek YCF, MRF, Kayo i RXF to dobrze znane Głażewo i data 29 maja. 31 lipca odbędzie się trzecia runda rozgrywek, ale nie jest jeszcze znane jej miejsce. Do Dąbrowy Górniczej zawodnicy pit bike zjadą 11 września, a 1. października będą rywalizować w Głogowie. Finał rozgrywek to kolejne zaskoczenie. Zaplanowany został 23 października w Zielonej Górze.

Zawodnicy pit bike podobnie, jak w poprzednich latach mogą uzyskać licencję zawodniczą na każdej rundzie pucharowej, jedynie Mistrzostwa Polski zarezerwowane są dla zawodników, którzy już posiadają. O laury walczyć będą w klasach: Stock 90, Pit Girls, Stock 125, Stock 150 Junior, Pit Ladies, Stock 150, Super Pit, Masters, Bigy i Amator. Regulamin rozgrywek dostępny na www.pzm.pl, a zapisy i informacje będą publikowane na stronie www.zawodypitbike.pl

 

 

 

informacja prasowa: Mistrzostwa i Puchar Polski Pit Bike